Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Vi kan koncentrere os om det, vi skal leve af, og det vi interesserer os for. Imens sørger vores konsulent fra Avidenz for, at der er styr på vores arbejdsmiljø. Vi bliver simpelthen holdt i hånden i forhold til vores arbejdsmiljø, og det fungerer rigtig godt. Pengene til rådgivningen hos Avidenz er godt givet ud – vi føler, vi får valuta for pengene.

Skal din virksomheds arbejdsmiljø forbedres?

Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har brug for rådgivning og løsninger til din virksomheds arbejdsmiljø.

Et påbud fra Arbejdstilsynet i 2005 førte til, at Regal A/S startede samarbejdet med Avidenz – og det har de ikke fortrudt.

Regal A/S importerer og sælger komponenter til maskinbyggere og slutbrugere. Det har de gjort siden 1980, så de har mere end 30 års erfaring og know-how. I virksomhedens lokaler, som er centralt placeret i Roskilde, er der blandt andet et montageværksted, hvor specialister på hver deres område sørger for den bedste kvalitet til kunderne. Regal A/S beskæftiger cirka 9 ansatte.

Tidligere blev besøgene fra Arbejdstilsynet (AT) betragtet lidt som at få besøg af ”den store stygge ulv”, fordi man aldrig vidste, hvad de ville finde, og hvad det ville ende med. Det, at virksomhederne nu bliver adviseret om AT’s besøg på forhånd, gør, at de kan forberede sig på bedste vis. Hos Regal A/S ringer de til Adrian fra Avidenz, og han kommer ud og foretager en sikkerhedsgennemgang i virksomheden. Seneste eksempel var i 2014, hvor Adrian gik en runde i virksomheden. Han fandt et par småting, som Regal A/S så havde taget højde for før AT’s besøg. ”Det var utrolig rart, at vi kunne sige til AT, da de kom, at det var vi i gang med, ved at indhente tilbud på og lignende, når de kommenterede de samme ting, som Adrian havde fundet”, fortæller Karina V. Hansen og fortsætter: ”Ud over den enorme tryghed og ro det giver at være på forkant med tingene, så betød det faktisk også i den aktuelle situation, at vi fik en grøn smiley”, smiler Karina.

Konkurrenceparameter

Regal A/S har gennem årene fået hjælp fra Avidenz til flere forskellige opgaver som eksempelvis ATEXpsykisk arbejdsmiljø samt udarbejdelse af miljø- og arbejdsmiljøhåndbog i forbindelse med et krav fra en kunde. Sidstnævnte type opgave med krav fra virksomhedernes kunder gør, at samarbejdet med en arbejdsmiljørådgiver også bliver et konkurrenceparameter. Nogle kunder kræver nemlig, at de virksomheder, de handler med, skal kunne dokumentere, at de har styr på nogle lovgivningsmæssige krav, og det arbejde hjælper Avidenz også med.

Sikkerhed og inspiration

Samarbejdet med Avidenz giver desuden Regal A/S en rar sikkerhed i hverdagen, for Adrian holder dem ajour på både miljø- og arbejdsmiljøområdet omkring nye regler, forordninger og muligheder. Adrian sørger også for udførelse og papirarbejdet ved virksomhedens APV, og han holder øje med, hvornår det er tid til ny APV. ”Det er en kæmpe hjælp, at vi ikke skal spekulere på noget omkring APV, for det mindsker vores tidsforbrug væsentligt, og samtidig kender Adrian alle regler, procedurer m.m., så han ved lige, hvordan det hele skal stilles op”, fortæller Karina.

Er du interesseret i at vide mere om, hvordan man gennemfører en APV, kan du læse mere på vores side om ofte stillede spørgsmål om APV.


Hent en pdf med hele historien her.

Kontakt Avidenz

Har du spørgsmål, eller ønsker du også vores hjælp til forbedringer af virksomhedens arbejdsmiljø, så kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk.