Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Vi skaber sikkert arbejdsmiljø og trivsel i danske virksomheder

Autoriseret arbejdsmiljørådgiver

Vi er autoriseret arbejdsmiljørådgiver og har en lang historie bag os. Avidenz startede som det, der i begyndelsen hed Jern- og Metalbranchens BST, som blev stiftet i 1994. Årsagen var, at det blev lovpligtigt, at jern-og metalbranchen skulle tilslutte sig en bedriftssundhedstjeneste (BST). Lovgivningen blev ændret i 2003, så det ikke længere var lovpligtigt at være medlem af en bedriftssundhedstjeneste. På det tidspunkt blev Avidenz A/S etableret som et datterselskab til BST. Der startede en udfasning af de tvungne medlemsskaber, som var afsluttet i 2008, hvor alle aktiviteter blev overført til Avidenz A/S.

Kvalificerede specialister giver individuel rådgivning

Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Vores rådgivning er baseret på, at alle vores konsulenter er veluddannede og har høje faglige kompetencer inden for hver sit specialistområde. Det gør os samtidig i stand til på bedste vis at imødekomme de individuelle ønsker og behov, netop din virksomhed har.

Ovenstående er med til at gøre Avidenz A/S til en af de toneangivende autoriserede arbejdsmiljørådgivere.

Rådgivningsområder

Som vores navn (viden fra A-Z) antyder, rådgiver vi omkring stort set alle arbejdsmiljø- og miljøområder. Klik dig rundt på hjemmesiden, og læs mere om, hvad vi tilbyder.

Vision

Vi har en klar vision om at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.

Værdier

Vi arbejder ud fra 4 værdier i hverdagen – både internt og eksternt.:

  • Samarbejde
  • Professionalisme
  • Anerkendelse
  • Kommunikation

– også kaldet SPAK-værdier. Spak betyder ”styrepind” på svensk.

Kontakt os

Vil I sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø i virksomheden?

Uanset om I vil fastholde eller udvikle jeres arbejdsmiljø og har brug for rådgivning og løsninger, så er vi klar til at hjælpe.

Hvordan er Avidenz som samarbejdspartner?

Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.

Vi tager altid udgangspunkt i den aktuelle virksomhed og tilpasser vores hjælp og rådgivning til lige præcis jeres ønsker og behov. Sammen med jer finder vi ud af, hvor udviklingspotentialet er, og hvad der bør arbejdes med.

Nogle af de opgaver vi helt konkret hjælper jer med er blandt andet at få optimeret virksomhedens arbejdsmiljøarbejde i forhold til den årlige arbejdsmiljødrøftelse, APV, kompetenceudviklingsplaner samt diverse checkskemaer til eftersyn og instruktioner, så de lever op til gældende regler samt krav fra kunder m.fl.

Vi vil desuden lægge fokus på bl.a.:

  • Brug af værnemidler, sikkerhed og ergonomi
  • Kendskab til og overholdelse af instruktioner – maskiner, processer og kemi
  • Eftersyn på teknisk udstyr
  • Registrering og undersøgelse af arbejdsulykker – anmeldepligtige og ikke anmeldepligtige
  • Registrering og undersøgelse af ”lige-ved-ulykker”
  • Arbejdspladsbrugsanvisninger

De 2 samarbejdsformer er:

 

Vi har en række højt fagligt kvalificerede konsulenter til at varetage de
forskellige krav og nicher hos virksomhederne. Vores kunder får altid én kontaktkonsulent, men det er altid en specialiseret konsulent, som bliver
koblet på den enkelte opgave afhængig af indholdet i denne. Dermed er det altid de bedst kvalificerede medarbejdere, der løser de aktuelle opgaver for jer.

Samarbejdet med os giver jer desuden en stor fordel, når I skal give tilbud til kunder. I lever nemlig op til de krav om styr på arbejdsmiljø, dokumentationer m.m. som arbejdstilsynet og andre myndigheder kræver og som flere og flere kunder også efterspørger – nogle på grund af krav fra deres kunder osv.

Til sidst med ikke mindst medvirker samarbejdet med os til at gøre virksomheden attraktiv som arbejdsplads og dermed både til at fastholde og tiltrække velkvalificerede medarbejdere.

Vi har en klar vision om at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Det gør vi gennem

  • Samarbejde

  • Professionalisme

  • Anerkendelse

  • Kommunikation

Kontakt vores hovedkontor på telefon 66 17 34 55 eller på info@avidenz.dk for en uforpligtende snak om mulighederne for et samarbejde om jeres arbejdsmiljøarbejde.

Vi ser frem til at høre fra dig.

SPAK er styrepinden for alt, hvad vi gør.

Vi arbejder ud fra 4 værdier i hverdagen – både internt og eksternt.
SPAK betyder ”styrepind” på svensk. Vores værdier er styrepinden for alt, hvad vi gør.

S

Samarbejde

Vi arbejder sammen og skaber gode relationer.

P

Professionalisme

Vi udfører alle opgaver med stor ekspertise og engagement.

A

Anerkendelse

Vi anerkender og respekterer, at alle er forskellige.

K

Kommunikation

Vi kommunikerer åbent, ærligt og ligeværdigt.

Arbejdsmiljøpolitik for Avidenz

Hos Avidenz har vi naturligvis også en arbejdsmiljøpolitik, som lyder:

Vi vil sikre et fysisk og psykisk sundt arbejdsmiljø for vores medarbejdere.

Dette opnås bl.a. ved at:

  • Overholde gældende lovkrav indenfor arbejdsmiljø og sikkerhed
  • Gennem synlig ledelse motivere medarbejderne til at tage ansvar for egen sikkerhed
  • Gennem uddannelse, udvikling og instruktion sikre løbende forbedringer på arbejdsmiljøområdet til gavn for vores interne arbejdsmiljø og for vores kunder, som er afhængige af vores kompetencer på området

Vores arbejdsmiljøpolitik sikrer derved også, at vi kan leve op til vores kunder og interessenters krav og forventninger til, at vores konsulentvirksomhed altid er professionelt funderet. Vi sikrer, at vi kan afdække og imødekomme vores kunder og interessenters aktuelle behov for rådgivning og hjælp til at nå deres arbejdsmiljømål.

For til hver en tid at kunne leve op til vores arbejdsmiljøpolitik, har vi opbygget et arbejdsmiljøledelsessystem, som vi styrer i SOSWEB. SOSWEB er et digitalt system, som vi også tilbyder vores kunder til styring af alt omkring arbejdsmiljø og miljø og kvalitet.

Læs mere om SOSWEB her.

Digitalt arbejdsmiljø

Få samlet arbejdsmiljø, miljø og kvalitet ét sted med SOSWEB.

Styr virksomhedens arbejdsmiljø, miljø og kvalitet
let og hurtigt. Blandt andet:

Vi har konsulenter i hele landet

Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.

Vores hovedkontor ligger i Odense, og vi har konsulenter fordelt over hele landet. Vi er derfor ikke langt fra dig.